استفاده از منبر مساجد برای تشویق فرزندآوری خانواده ها 
استفاده از منبر مساجد برای تشویق فرزندآوری خانواده ها 

استفاده از منبر مساجد برای تشویق فرزندآوری خانواده ها 

حجت الاسلام کرمی از برگزاری مشترک این کارگاه برای ۵۰ نفر از مبلغین برادر و خواهر خبر داد و گفت: تلاش می شود از منبر مساجد برای تشویق فرزندآوری استفاده شود.
شناسه خبر : 1140323 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: این کارگاه برای 50 نفر مبلغین و مبلغات سطح استان زنجان به صورت مشترک توسط اداره کل اوقاف و تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار خواهد شد.

 


حجت الاسلام مختار کرمی ادامه داد: این کارگاه دومین کارگاه در ماه جاری می باشد و  کارگاه قبلی با همین موضوع در 11 دی ماه در حسینیه اعظم زنجان برای 60 مبلغ  برگزار شده بود.

 


وی گفت: بحث افزایش جمعیت کشور و جلوگیری از روند پیری آن همیشه جزو دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است که بارها در همین خصوص به مسئولین امر و مردم در سخنرانی هایشان تاکید و توصیه داشته اند و لزوم تمهیدات همه جانبه برای افزایش فرزندآوری خانوده های ایرانی را مطرح کرده و حمایت کرده اند.

 


به گفته وی، سازمان اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی نیز به عنوان یکی از دهها متولی اداره امور و مسائل فرهنگی مذهبی مساجد و اماکن مذهبی  و همچنین مجری سیاست های کلان کشوری و همچنین فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در لبیک به فرمان ایشان و کمک به اصلاح نوع نگاه مردم به بحث فرزندآوری در جامعه است که  عمدتا مشکلات اقتصادی را مانع فرزندآوری و یکی از علت های اقبال کم به افزایش فرزند می دانند درحالی دیدگاههای دینی و فرهنگی خانواده و سبک زندگی افراد نیز در این میان اهمیت بالایی دارد.

 


این مسئول ادامه داد:  امروزه با توقف رشد جعیت و آغاز روند پیری کشور ،  تبعات کاهش جمعیت در  جامعه امروز  می تواند مشکلات بسیار اقتصادی و  اجتماعی را در آینده نه چندان دور گریبانگیر کشور و مردم عزیز ایران کند و روند پیشرفت همه جانبه کشور را کند نماید.

 


کرمی خاطرنشان کرد: از اینرو اداره کل  اوقاف و تبلیغات استان اقدام به برگزاری این کارگاه با تدریس و آموزش حجت الاسلام وافی نموده است. 

 


بدیهی است امامان جماعت و طلاب به عنوان قشر فعال و اثر گذار اجتماع که دارای تربیون های متعدد و عرصه های تبلیغی و آموزشی زیادی در سطح های مختلف جامعه مثل منابر و مساجد و جلسات و مدارس و دانشگاه و مواجهه همه روزه با مردم هستند باید آموزش های مناسب با این امر را دیده باشند تا بتوانند در بحث آموزش و  اقناع افکار عمومی مثمر ثمر واقع شوند.

 


مدیرکل اوقاف استان زنجان در پایان افزود: مدرس این کارگاه ، خود یکی از پیشگامان فرزند آوری و افزایش جمعیت در کشور می باشد و با وجود طلبگی و شرایط معمول اقتصادی در سن جوانی  دارای 11 فرزند و 2 نوه می باشد.

پایان پیام/ 73